12-05-2017

Cruise Donau

Vrijdagmorgen  12 mei vertrekken  3 luxe touringcars met 150  reisgenoten richting Passau voor een cruise over de Donau.  Na een aantal stops en natuurlijk de gebruikelijke files arriveren we in het overnachtingshotel in Geiselwind  voorbij Würzburg.

Zaterdag 13 mei na het ontbijt richting Passau, daar aangekomen krijgen de deelnemers de gelegenheid om dit prachtige stadje met het grootste orgel van Europa te bezoeken en tevens te lunchen. ’s Middags ca. 16.00 uur inschepen op de Amadeus Briljant en nadat alle koffers naar de hutten zijn gebracht hebben we om 17.00 uur de veiligheidsinstructie, de welkomstcocktail en varen we af naar onze eerste bestemming de plaats Melk, bekend om een van werelds beroemdste kloosters.

Zondag 14 mei varen we naar Wenen waar een grote groep ’s avonds een concert bezoeken de “Sound of Vienna”, op de plaats waar Johann Strauss zelf eens zijn orkest dirigeerde.

Maandag 15 mei hebben we ’s morgens een City trip door Wenen om zo een goede impressie te krijgen van de belangrijkste bezienswaardigheden. ’s Middags stond een bezoek aan het Paleis Schonbrunn, een echt koninklijke residentie, op het programma.

Dinsdag 16 mei na Wenen op naar een andere prachtige stad Boedapest, de ‘Koningin van de Donau” volgens velen een van de mooiste steden ter wereld. De Donau stroomt door het hart van de stad en verdeelt ze in 2 gedeelten Boeda en Pest. We bezoeken  de grote markthal en de geweldige gastronomische winkels en kraampjes. Maken een excursie naar de Puszta, worden daar ontvangen met de regionale  Palinka ( abrikozenbrandewijn) en ervaren een fantastische relatie  tussen ruiters en hun paarden tijdens een voortreffelijke paardenshow. Ook bezochten we het kunstenaarsstadje Szenttendre met veel musea en galerieën met moderne kunst.

Aan het eind van de reis stonden nog Bratislava  de hoofdstad van Slowakije en het Oostenrijkse Linz op het programma.

Zaterdagmorgen 20 mei  06.00 uur ontbijt en konden we om 07.00  uur vertrekken naar onze opstapplaats in Nederland.

Een reis waar het weer ons goed was gezind, varen met een zonnetje en een temperatuur van 26 gr is zeker geen straf.

Terug naar de vorige pagina of ga naar het terugblikken archief