14-04-2024

Bezoek Museum Gouda

Op zondag 14 april 2024 om 13.00 uur brengen onze Kunstvrienden een bezoek aan de Tentoonstelling KONINKLIJKE KUNST in het Museum Gouda.

Koningin Wilhelmina had een bijzonder relatie met de Pulchri Studio in Den Haag, waardoor veel Haagse School-schilderijen tegenwoordig nog steeds in handen zijn van de Koninklijke Verzamelingen en Paleis Het Loo. Omdat veel ervan in niet-toegankelijke vertrekken in diverse paleizen hangen, is het een tot op heden onbekende verzameling.

Als een tijdscapsule ligt de huwelijksschat van Wilhelmina en Hendrik verborgen achter gesloten (kast)deuren… Museum Gouda brengt daar nu samen met de Koninklijke Verzamelingen en Paleis Het Loo verandering in. De tentoonstelling Koninklijke Kunst – Wilhelmina en de Haagse School werpt een licht op de relatie tussen ons koningshuis en de kunstwereld, op de koninklijke geschenkcultuur en op de Haagse kunstscene anno 1901.

Inschrijven kan tot 23 maart 2024 via het inschrijfformulier.