14-12-2023

Amsterdam Light Festival

Vrijdag 8 december brachten we met 31 leden een bezoek aan onze hoofdstad Amsterdam. Na een start met koffie/thee met appelgebak bij restaurant De Kroonprins heeft iedereen in de middag op eigen gelegenheid de stad verkend.

Gelukkig zat het weer mee, weliswaar zwaarbewolkt maar droog en een prima temperatuur voor deze tijd van het jaar.

Er viel genoeg te beleven en te ontdekken. Zoals bijvoorbeeld de 9 straatjes, een wijk vol unieke boetiekjes en winkels, struinen over de Albert Cuyp Markt, een kijkje in de volksbuurt De Jordaan met gezellige kroegen of een bezoek aan Madame Tussauds.

De cultuurliefhebbers kwamen ook aan hun trekken met uiteenlopende wereldmusea over kunst, geschiedenis en natuur, mooie hofjes en de historische grachten.

Na een voortreffelijk verzorgd diner in het authentieke restaurant 1e Klas in het Centraal Station, hebben we ons bezoek afgesloten met een rondvaart over de grachten waarbij we hebben genoten van de diverse lichtkunstwerken die ter gelegenheid van het lichtfestival in en langs de grachten staan opgesteld.

Wij kijken terug op een geslaagde dag.