12-12-2022

Kerstmarkt Keulen

Zaterdag 10 december brachten we een bezoek aan Keulen, de stad van de Dom. In deze weken voor de kerstdagen een zeer geliefde bestemming voor zowel jong als oud. De hele stad is tijdens de kerstperiode met zes kerstmarkten omgetoverd tot een feestelijke gedecoreerde binnenstad.

De prachtige kerstverlichting met gezellige kerstmuziek vormen een unieke sfeer. In tal van kerstchalets zijn de meest uiteenlopende (kerst)spulletjes te koop.

Het weer was fris maar gelukkig droog, prima weer voor een bezoek aan een kerstmarkt. Dit was ook duidelijk te merken op de diverse markten waar je op bepaalde plaatsen ‘over de koppen kon lopen’. Ook in de pendelbussen van de centrale parkeerplaats naar en van de binnenstad was het druk. We moesten hierbij denken aan de beelden van metro in Tokio tijdens de spits.

Na een aantal uren genoten te hebben van de bekende Lebkuchen en de heerlijke Glühwein was ons bezoek aan Keulen in de Kersttijd zeker de moeite waard en we kunnen dan ook terugkijken op een onvergetelijke dag.