14-04-2019

5 daagse stedentrip Athene

Op woensdag 10 april 2019 vertrekken we 's morgens vroeg voor 5 dagen naar de hoofdstad van Griekenland, Athene.

Athene is de grootste stad van Griekenland en één van de grootste steden van Europa. In de streek Attika wonen 3.812.330 mensen, waarvan er 3.192.606 in de metropool Athene. Dus niet alleen in de gemeente Athene, maar ook in de grote stad en het stedelijke gebied hieromheen. In de gemeente Athene wonen 664.046 mensen. Athene is het centrum van alle centra ter wereld. Het is de stad van de Olympische Spelen, de stad van wereldberoemde artiesten, cultureel knooppunt met festivals en internationale evenementen, wetenschappelijk centrum met talloze musea met unieke vondsten en tentoonstellingen. Vanaf de Akropolis heb je een prachtig uitzicht over Athene, de oude Agora, de kerk Agia Apostoli en de gezellige Plaka.

We verblijven in een hotel dat ligt op een gunstige locatie dichtbij het centrum van Athene en op een steenworp afstand van het metrostation. Het hotel biedt accommodatie met gratis ononderbroken WiFi en airconditioning. Ook is er een 24-uursreceptie. De kamers zijn voorzien van een moderne inrichting, een satelliet-tv en een balkon. Elke kamer heeft een eigen badkamer met toiletartikelen en een haardroger.

Na aankomst in Athene maken we een panoramatour waar u informatie krijgt over de verschillende bezienswaardigheden die we passeren.

Voorafgaande aan deze reis houden we nog een informatiemiddag over de te organiseren excursies zoals:
Een fietstocht door Athene,
Een halve dag tour naar Cape Sounio,
Een wandeltocht door Plaka + bezoek aan Acropolis museum
Een bezoek aan de Regio Argolis
Enz.

De prijs voor deze cultuur reis bedraagt € 549,00  Per persoon op basis van logies en ontbijt en het diner op de 1e avond.

Inschrijven kan tot 20 oktober 2018.